Перейти до основного вмісту

Як створити лекцію з ресурсом "Книга"

В попередньому дописі я описав можливі варіанти для подачі повнотекстових версій лекційного матеріалу в системі Moodle. Одним з варіантів було використання ресурсу "Книга". Нагадаю, що він входить як стандартний до всіх версій Moodle 2. Для попередніх існує сторонній додатковий блок з такою ж назвою (гадаю тим, хто застряг на версії Moodle 1.9 пора вже давно оновлюватися).
Тепер розглянемо, як ці можливості використати. Описую для розуміння непрофесіоналів у використанні moodle, тож інші можуть читати по-діагоналі.

Перейдіть на своєму курсі в режим редагування (в блоці Керування -> Керування курсом ->Редагувати).
В секції, де буде знаходитися книга, натискаємо Додати діяльність або ресурс. І в новому вікні вказуємо, що нам потрібна Книга.

 Справа читаємо коротеньку допомогу з вибраного ресурсу:
Модуль книга дозволяє викладачам створювати багатосторінкові ресурси у вигляді книги з розділами та підрозділами. Книги можуть містити мультимедійні файли, а також текст і корисні для тривалого зберігання уривки інформації, яка може бути розбита на розділи. Книга може бути використана
  • Для перегляду матеріалів та читання окремих модулів навчання
  • Як керівництво користувача
  • Як представлення кращих студентських робіт
Натискаємо кнопку Додати і переходимо до вікна налаштування головних параметрів книги.
 Власне тут налаштовувати багато немає чого. Обов’язкові параметри: Назва та Опис.
В секції Подання вибираємо, як будемо нумерувати розділи. Власне варіантів є чотири:
  • без позначення
  • цифрове
  • маркероване
  • відступами
Якщо не знаєте як краще, залишайте цифрове.
Назви розділів можуть фігурувати не тільки в змісті, але й перед власне текстом. І такий підхід закладено як стандартний. Якщо ж ви не хочете дублювати заголовок розділу перед текстом, встановить прапорець для опції Без заголовків. Такий варіант прийнятний у разі, коли ваші заголовки великі. Тож, для змісту будуть короткі фрази, а в тексті окремо напишете довгі.
 Решта параметрів стандартні для всіх ресурсів Moodle, тому їх ту не розглядаю.
Натискаємо внизу кнопку Зберегти й показати і переходимо до наповнення лекційного матеріалу.
Власне тут теж все просто. Обов’язкові поля - Назва розділу та Повний текст. Зверніть увагу на прапорець Підрозділ (стає доступним тільки після створення першого розділу). Власне з його допомогою ми можемо створити підрозділ. Доступно для створення тільки два рівня. Більше в лекційному матеріалі і не потрібно.
Натискаємо кнопку Зберегти і бачимо готовий перший розділ.
 Далі працюємо з блоком Зміст. Тут з’являтимуться всі наші розділи та при включеному редагуванні інструменти редагування. Власне пояснення позначень цих інструментів показано на малюнку.
Тож, для додавання наступного розділу натискаємо "+".
Знову вносимо всю інформацію. І так на всю лекцію.
В результаті маємо повнотекстову лекцію розбиту на розділи і готовий зміст.
Зауважте, в інструментах біля кожного розділу з’явилися стрілки. Тут все просто - розділи можна з легкістю міняти місцями без зайвих зусиль.
Після того, як всі розділи ввели, в блоці Керування -> Керування книгою натискаємо Закінчити редагування.
Саме так тепер будуть бачити вашу лекцію студенти.

В блоці Керування  книгою є ще кілька цікавих команд:
Друкувати книгу - надає можливість вивести на друк всю книгу. При цьому спочатку відкривається додаткове вікно з підготовленою до друку книгою одним текстом.
Друкувати цей розділ - робить теж саме, але тільки з наразі відкритим розділом книги.
Отже, з невеликими зусиллями отримуємо повноцінний ресурс повнотекстової лекції.

ПС. Ресурс Книга підтримує також імпорт розділів з HTML-файлів. Для цього потрібно щоб кожен розділ був окремим файлом і всі вони були запаковані в ZIP.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Як встановити VirtualBox Guest Additions на Ubuntu server (без графічного інтерфейсу користувача)

 VirtualBox Guest Additions забезпечують підвищення продуктивності та додаткові функції вашим хостам у віртуалізації. Щоб інсталювати цей пакунок на гостьовому сервері Ubuntu без графічного інтерфейсу, необхідно иконати такі кроки. Віртуальні машини (ВМ) стали основним продуктом центрів обробки даних… і не без підстав. За допомогою віртуальних машин ви можете розгорнути стільки серверів, скільки дозволяє обладнання хоста. Але навіть якщо у вас є досить потужне обладнання, ви точно захочете отримати якомога більше продуктивності від цих віртуальних машин, тому завжди повинні враховувати продуктивність під час створення нової віртуальної машини. Одним із способів отримати більшу продуктивність, а також такі зручні функції, як спільний доступ до каталогів між гостем і хостом, є встановлення гостьових доповнень VirtualBox. Для хоста, який містить графічний інтерфейс, це дуже просто. Необхідно запустити хост, натиснувши в меню хоста Пристрої -> Встановити гостьові доповнення, а по...

Нюанси роботи в Google Docs

Багато хто створює документи в чудовій програмі Google Docs. Але крім стандартних функцій, які є в усіх текстових редакторах, в цю Google додає цікаві можливості. Я хочу зберегти та поділитися деякими цікавими можливостями