Перейти до основного вмісту

Додаткові типи питань у тестах Moodle. Частина 2.

Вітання, колеги!

Продовжу знайомити вас з новими типами питань для тестів. І сьогодні розглянемо два з них, але які мають спільну основу - це вказування відповіді на малюнку.

Подібні типи питань дозволяють працювати з питаннями у специфічних сферах навчання, де знання можна визначити також (а інколи тільки) на макеті, малюнку, просторі, тощо. Сюди точно відносимо питання з картографії, архітектури, ландшафтного дизайну. А також можна створювати питання з рослинництва, механізації та навіть з ветеринарії  (наприклад, вивчення складових скелету).



І першим розглянемо тип "Перетягування маркерів". Цей тип питання вимагає наявності якоїсь картинки, на якій потрібно спеціальними маркерами (які можна перетягувати мишкою) вказати розташування тих або інших елементів. Створимо таке питання: 

"Показати на материнській платі ПК місце кріплення цкентрального процесора та плат оперативної пам’яті."

Створюємо в банку питань нове питання відповідного типу:



Основний блок вміщує аналогічну до всіх типів питань інформацію: коротке означення, текст питання, типова оцінка, тощо. Тож зараз для нас не має особливої цікавості.

Почніть із завантаження зображення тла. Максимальний розмір цього зображення 600 х 400 пікселів. Коли ви зробили це він з'явиться в області попереднього перегляду.


Далі створіть маркери,призначивши їм текстову мітку. І для кожної мітки потрібно встановити зону відповіді на тлі зображення. Зони можуть мати одну з трьох основних форм:
  • Коло - вказується як х і у координати центра та радіус. Формат х, у, r
  • Прямокутник - вказується як х і у координати лівого верхнього кута, ширина і висота. Формат x,y;w,h
  • Багатокутник - вказується як координати х і у цілого ряду точок, які визначають кути багатокутника. Прямі лінії, що з'єднують ці кути будуть визначати краях багатокутника. Формат x1,y1;x2,y2;x3,y3;...xn,yn
Всі х розміри в пікселях від лівого краю зображення, і всі у розміри в пікселях від верхньої частини зображення. В попередньому перегляді картинки дається допоміжна сітка, один крок якої складає 10px (відповідно товстіші лінії - 100px).

У тексті маркера можливе обмежене форматування за допомогою <b>, <i>. <br/> Також допускається.

Маркери, які помічені як «Багаторазово» можуть бути пов'язані з кількома зонами відповідей.


Решта налаштувань - як в усіх інших типах питань. Отже в результаті отримуємо таке питання (як його бачитимуть студенти): 


Інший тип питання з малюнком - це "Перетягування на картинці". Перетягувати можна зображення або текст в прямокутні ділянки, які підсвічуються на основній великій картинці. Отже, основна відмінність від попереднього типу питання в тому, що місця на картинці вже зрозумілі, потрібно тільки визначитися з тим, який маркер туди перетягувати. Як і в попередньому описі, спочатку потрібно визначити картинку тла. Потім визначитися з елементами перетягування (їх може бути більше ніж потрібно задіяти для відповіді). Вони можуть бути поділені на групи (за аналогією з перетягуванням пропущених слів, що я описував у першому пості). Елементи перетягування можуть бути текстові (напишіть текст, який буде перетягуватися):

або ж графічні (завантажте картинку, яку потрібно буде перетягувати):

Далі потрібно буде визначити зони відповідей. Вам треба вказати правильний елемент (із підготовлених на попередньому кроці) та верхній лівий кут для зони відповіді на великій картинці. Точка позначається в пікселях від верхнього лівого кутка картинки. Але не бійтеся, це зробити можна доволі легко. Виберіть потрібний елемент, і він з’явиться на картинці тла в попередньому перегляді саме з координатами 0,0. Тепер мишкою перетягніть його в потрібне місце. В результаті визначаться потрібні зони відповідей з правильними для них елементами.


Все. Зберігаємо і перевіряємо, що отримали в результаті


Приблизно так. Багато але, сподіваюся, буде корисно.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Нюанси роботи в Google Docs

Багато хто створює документи в чудовій програмі Google Docs. Але крім стандартних функцій, які є в усіх текстових редакторах, в цю Google додає цікаві можливості. Я хочу зберегти та поділитися деякими цікавими можливостями

Як встановити VirtualBox Guest Additions на Ubuntu server (без графічного інтерфейсу користувача)

 VirtualBox Guest Additions забезпечують підвищення продуктивності та додаткові функції вашим хостам у віртуалізації. Щоб інсталювати цей пакунок на гостьовому сервері Ubuntu без графічного інтерфейсу, необхідно иконати такі кроки. Віртуальні машини (ВМ) стали основним продуктом центрів обробки даних… і не без підстав. За допомогою віртуальних машин ви можете розгорнути стільки серверів, скільки дозволяє обладнання хоста. Але навіть якщо у вас є досить потужне обладнання, ви точно захочете отримати якомога більше продуктивності від цих віртуальних машин, тому завжди повинні враховувати продуктивність під час створення нової віртуальної машини. Одним із способів отримати більшу продуктивність, а також такі зручні функції, як спільний доступ до каталогів між гостем і хостом, є встановлення гостьових доповнень VirtualBox. Для хоста, який містить графічний інтерфейс, це дуже просто. Необхідно запустити хост, натиснувши в меню хоста Пристрої -> Встановити гостьові доповнення, а по...