Перейти до основного вмісту

Складне оцінювання в Moodle

Педагоги часто і багато говорять про важливість визначення чітких критеріїв оцінювання. Це допомагає викладачам об’єктивніше оцінювати роботи. А студентам, в свою чергу проводити самооцінювання та розуміти, за що було отримано саме такі бали. Ідеальним варіантом є співпадіння оцінки викладача та самооцінки студента. Це досягається правильно визначеними (та доведеними до студентів) критеріями оцінювання.

Далі я розповім, як можна зручно використовувати критерії оцінювання в завданнях в системі Moodle.

В більшості випадків викладачі нашого вишу використовують просте оцінювання. Тобто, визначена максимально можлива оцінка, в межах якої і виставляється результат. Відповідальні викладачі ще можуть в коментарях написати, за що проставлено такі бали. Власне критерії оцінювання можуть бути подані в завданні з описом можливих балів за кожен пункт.




Подібні критерії оцінювання у Moodle називаються "Інструкції з оцінювання". Для їх застосування потрібно в секції Оцінка вказати Метод оцінювання - Інструкція з оцінювання.

Власне налаштування інструкцій з оцінювання буде автоматично вам запропоновано здійснити після того, як ви натиснете в кінці форми кнопку Зберегти та показати. І ви потрапите на сторінку


Як бачите можна створити власну інструкцію або скористатися готовим шаблоном. Наразі зупинимося саме на створенні власної.

Зверніть увагу, поки форма оцінювання не готова, ви можете оцінювати роботи студентів як зазвичай.

Отже, натискаємо Визначити нову форму оцінювання з нуля і потрапляємо на наступну сторінку.

Для початку вкажіть назву (це обов’язковий елемент). Оскільки таких інструкцій може бути багато і з них можна створювати шаблони, то назва потрібна саме для того щоб вирізнити їх між собою. Теж стосується опису, але це вже не є обов’язковим елементом.

А далі починаємо власне налаштування критеріїв.



Ви бачите порожню форму для критерію оцінювання. Щоб активувати поле для введення просто клацаєте на слові Клацніть...

  • Клацніть для редагування назви критерію - це власне критерій оцінювання, але достатньо коротко.
  • Опис для студентів - тут можна детальніше студентам описати цей критерій
  • Опис для оцінювачів - тут можна детальніше описати цей критерій для оцінювачів, але оскільки у нас викладач та оцінювач це одна особа, то можна цей критерій не заповнювати.
  • Максимальна оцінка - скільки максимум можна отримати за повне виконання цього критерію. Якщо буде виконано не повністю, то оцінку можна буде зменшити, а поряд написати коментар - за що.
Критерій визначено. Для наступного - натисніть Додати критерій і знову його опишіть. І так всі ваші критерії. В результаті отримаємо щось таке
Порядок критеріїв можна змінювати. Помилкові критерії можна вилучати.

Нижче є ще одна цікава функція - Часті коментарі. Погодьтеся, що студенти постійно роблять ті ж помилки. І наскільки діє на нерви повторно писати ті ж коментарі. Тому, ви можете відразу (або потім на базі перших результатів) вписати часті коментарі. В подальшому вам достатньо буде клацнути на такому коментарі і його буде додано до опису студентської роботи.
Таких коментарів може бути стільки, скільки вам потрібно.

І останнє, додаткові параметри для нашої інструкції.
  • якщо ви робите ці інструкції лише для себе (або для оцінювача), то їх можна не показувати студентам - не відмічайте показувати інструкцію студентам
  • а якщо ви хочете показати критерії оцінювання студентам, але при цьому приховати, скільки за що балів вони отримають - приберіть відмітку з показувати бали за критерій студентам
Ну от, якщо зі всім визначилися, натискаєте Зберегти інструкцію з оцінювання та зробити її активною. А якщо не встигли все, що запланували, не біда. Натискайте Зберегти як чернетку і продовжите наступного разу.

Після цього потрапляєте на знайому нам сторінку але з новими кнопками та описаними вами критеріями оцінювання.


З кнопок видно, що створені вами інструкції можна відредагувати, знищити, а також опублікувати як шаблон. В останньому випадку ви або інші зможуть використати його як базис для своїх новий інструкцій.

Для редагування раніше зроблених інструкцій переходьте за посиланням Керування->Керування завданням->Розширене оцінювання.

Ось і все. Можна переходити до оцінювання робіт студентів. Ви можете оцінити за кожним критеріє та написати коментарі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Нюанси роботи в Google Docs

Багато хто створює документи в чудовій програмі Google Docs. Але крім стандартних функцій, які є в усіх текстових редакторах, в цю Google додає цікаві можливості. Я хочу зберегти та поділитися деякими цікавими можливостями

Додаткові типи питань у тестах Moodle. Частина 1.

Всім привіт Продовжуємо розгляд системи електронних навчальних курсів Moodle. Сьогодні хочу розповісти про додаткові типи питань для діяльності тест. Оскільки Moodle система модульна, є цікаві до неї доповнення, які розширюють її можливості в різних напрямках. І зокрема, нові і цікаві типи питань. Далі розповім про кілька типів питань, які я встановив у своєму університеті, і які мені особисто здалися доволі цікавими.