Перейти до основного вмісту

Завдання в Moodle 2, або один за всіх




Я продовжую публікації, які пояснюють принципи роботи в популярній системі керування електронними курсами Moodle.

Хоча на сьогодні вже працює moodle версії 2.8, але ще багато за інерцією (або"бо так вже звично") продовжують працювати на версії 1.9. (виходячи зі статистики (https://moodle.net/stats/) третина все ще працює на старій версії). Але ж вже є стільки цікавих новинок. І далі про них - розглядаємо Завдання.

На відміну від кількох типів старих завдань (поза сайтом, відповідь текстом, відповідь файлом, відповідь кількома файлами) тепер маємо просто діяльність Завдання. І налаштовуємо його як нам заманеться. В цьому велика кількість переваг. А головна з них, що ми можемо змінювати тип завдання без потреби створювати нову діяльність. Тобто, спочатку вирішили, що буде завдання поза сайтом. Зробили. Потім змінили підхід і вирішили, що потрібно здавати файл з відповіддю - потрібно лише дозволити завантажувати файл. Одного файла мало? Вкажіть потрібну кількість

А тепер детальніше.

Після того, як ви вказали вставити завдання, потрібно провести його налаштування.

В першому блоці "Основне" майже всі стандартні опції:
  • Назва завдання
  • Зміст завдання
  • Показувати опис на сторінці курсу - якщо це виділити, то зміст завдання буде також показуватися на головній сторінці вашого курсу (не ставте, якщо зміст дуже великий)
  • Додаткові файли - хоча файли можна вставити відразу по тексту в графічному редакторі, але розробники вирішили, що не зайвим буде дати можливість додавати файли і так. Нагадаю, що сюди файли можна просто перетягнути з файлового менеджера.
Далі блок "Доступність". В ньому ми визначаємо, коли завдання стає доступним. Тут як і раніше маємо "Відповіді приймаються" та "Кінцевий термін здачі" і, увага, "Термін неприйняття здачі". Тобто, після закінчення терміну здачі студенти ще можуть здавати, але вже фіксується запізнення. А якщо включено дату неприйняття, то після неї система роботи вже не приймає.

Також тут є опція "Завжди показувати завдання". Якщо вона виключена, то, при включеній даті початку, студенти не будуть бачити зміст завдання до визначеного терміну. При включеній опції при включеній даті початку студенти будуть бачити зміст завдання але завантажувати файли (або писати текст) не зможуть до визначеного терміну.

Наступний блок "Типи подання відповідей" власне визначає, який тип завдання ми створюємо.
  • щоб писати відповіді онлайн, відмітьте "Текст онлайн"
  • щоб завантажити файли, відмітьте "Завантаження файлу"
  • щоб зробити відповідь поза сайтом, зніміть всі відмітки.
Далі, при потребі ми можемо обмежити кількість слів для відповіді онлайн. Вказати скільки файлів потрібно закачати у якості відповіді. Та який об’єм ця відповідь повинна займати (тобто, не для кожно файлу окремо, а всі файли в сумі).


А тепер блок "Типи відгуків". Тобто, як ми будемо реагувати на виконане завдання. Є варіанти, як і раніше, написати коментар або завантажити свій файл, в якому розписати розгорнутий коментар. Також для прискорення введення оцінок та відгуків можна вибрати Лист оцінювання. В цьому разі ми отримуємо файл зі списком студентів, проставляємо їх оцінки та завантажуємо список назад.
Опція "Коментар у відповіді" стосується лише текстової відповіді онлайн та дозволяє писати коментарі прямо у відповіді.


Блок "Налаштування подання" надає додаткові можливості для завдань у порівнянні зі старими версіями. Так, для розділення роботи на чорновий варіант і кінцевий ставимо "Студенти повинні натискати кнопку "Відправити на оцінення"" в ТАК. Тоді, поки кнопка не натиснута, завдання вважається чоновиком, який можна ще не перевіряти.
"Заява виконавця" ще раз нагадує студентам, що плагіатити роботи не припустимо. Це спроба впливу на совість.
В завданнях з’явилася можливість перездавати роботи. Тут багато, хто скаже, що це можна було робити і раніше. Але тепер попередні спроби зберігаються. А перездачу можна призначити вручну або автоматично до отримання мінімально необхідної оцінки. Для того, щоб останнє правильно спрацьовувало, потрібно потім в журналі оцінок для цієї діяльності прописати "прохідний бал".
Останнє в цьому блоці - це визначення максимально можливої кількості спроб.

Нововведенням є наступна група налаштувань - "Налаштування групової здачі". Тут можна вказати, чи здають студенти завдання разом як група, чи кожен сам за себе.
Блок "Повідомлення" не привніс нічого нового. Це все ті ж повідомлення викладачів та студентів про здачу робіт і результати їх перевірки.

Блок "Оцінка" крім відомих опцій має ще дещо нове.
  • Метод оцінювання - процес оцінювання ми можемо деталізувати прописавши параметри оцінювання, але кількість пояснень тут вимагає окремої статті.
  • Безособове оцінювання - вимикає ідентифікацію студентів, щоб наше суб’єктивне не впливало на оцінку.
  • Використати позначення процесу оцінювання - для складних завдань оцінювання можна розбити на етапи та повідомляти про це студентів: прийнято на оцінювання, потрібно уточнення, оцінено.
  • Використати призначення оцінювачів - якщо маємо кілька людей, які можуть проводити оцінювання, то можемо їх призначати для оцінювання конкретних робіт.

Блоки "Загальні налаштування" та "Обмеження доступності" є стандартними для всіх модулів, тому на них не зупиняюся.

Блок "Виконання діяльностей" теж є стандартним для всіх модулів (якщо він відсутній, то потрібно його функціональність дозволити в параметрах курсу), але має власні умови:
  • студент повинен переглянути діяльність
  • студент повинен завантажити файли
  • студент повинен отримати мінімальну оцінку (мінімальна оцінка за завдання також вказується в налаштуваннях дяльності в журналі оцінок).
Коли всі потрібні нам параметри налаштовано, натискаємо кнопку зберегти.

На сторінці завдання подається невелика статистика для викладача


та статус роботи для студента



Щоб викладач мав можливість оцінити кожну роботу, потрібно натиснути посилання "Переглянути/Оцінити всі роботи". Гадаю, що загалом тут повинно бути все зрозуміло але є деякі цікаві моменти.

В колонці Редагувати знайдемо основні команди по кожному студенту
  • оцінка - переходимо в розширену форму оцінювання
  • надати відстрочку - даємо студенту додатковий термін для здачі роботи, при цьому невчасніть здачі фіксується.
  • повернути до чорновика - якщо роботу вже здали на оцінювання, але ми хочемо дати можливість доробити, повертаємо її в чорновий стан (здана на оцінювання робота не може змінюватися)
  • заборонити зміну - ми можемо оцінити роботу в чорновику, але щоб її стан був зафіксований, потрібно заборонити її зміну

Під таблицею є такі ж команди але для групи вибраних робіт.
Також зверніть увагу на фільтри внизу сторінки. Вони дають можливість відсортувати лише тих, хто здав роботи (навіть чорновик), які вже потрібно оцінити, або хто все ще нічого не здав.
Ну і на останок. При потребі можна включити швидке оцінювання. Тоді можна проставити всім оцінки не полишаючи цю сторінку.

Все. Наступного разу про додаткові можливості завдань.

ПС. Сподобалося, знадобилося? Тисніть +.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Нюанси роботи в Google Docs

Багато хто створює документи в чудовій програмі Google Docs. Але крім стандартних функцій, які є в усіх текстових редакторах, в цю Google додає цікаві можливості. Я хочу зберегти та поділитися деякими цікавими можливостями

Додаткові типи питань у тестах Moodle. Частина 1.

Всім привіт Продовжуємо розгляд системи електронних навчальних курсів Moodle. Сьогодні хочу розповісти про додаткові типи питань для діяльності тест. Оскільки Moodle система модульна, є цікаві до неї доповнення, які розширюють її можливості в різних напрямках. І зокрема, нові і цікаві типи питань. Далі розповім про кілька типів питань, які я встановив у своєму університеті, і які мені особисто здалися доволі цікавими.