Перейти до основного вмісту

Як створити лекцію з ресурсом "Книга"

В попередньому дописі я описав можливі варіанти для подачі повнотекстових версій лекційного матеріалу в системі Moodle. Одним з варіантів було використання ресурсу "Книга". Нагадаю, що він входить як стандартний до всіх версій Moodle 2. Для попередніх існує сторонній додатковий блок з такою ж назвою (гадаю тим, хто застряг на версії Moodle 1.9 пора вже давно оновлюватися).
Тепер розглянемо, як ці можливості використати. Описую для розуміння непрофесіоналів у використанні moodle, тож інші можуть читати по-діагоналі.

Перейдіть на своєму курсі в режим редагування (в блоці Керування -> Керування курсом ->Редагувати).
В секції, де буде знаходитися книга, натискаємо Додати діяльність або ресурс. І в новому вікні вказуємо, що нам потрібна Книга.

 Справа читаємо коротеньку допомогу з вибраного ресурсу:
Модуль книга дозволяє викладачам створювати багатосторінкові ресурси у вигляді книги з розділами та підрозділами. Книги можуть містити мультимедійні файли, а також текст і корисні для тривалого зберігання уривки інформації, яка може бути розбита на розділи. Книга може бути використана
  • Для перегляду матеріалів та читання окремих модулів навчання
  • Як керівництво користувача
  • Як представлення кращих студентських робіт
Натискаємо кнопку Додати і переходимо до вікна налаштування головних параметрів книги.
 Власне тут налаштовувати багато немає чого. Обов’язкові параметри: Назва та Опис.
В секції Подання вибираємо, як будемо нумерувати розділи. Власне варіантів є чотири:
  • без позначення
  • цифрове
  • маркероване
  • відступами
Якщо не знаєте як краще, залишайте цифрове.
Назви розділів можуть фігурувати не тільки в змісті, але й перед власне текстом. І такий підхід закладено як стандартний. Якщо ж ви не хочете дублювати заголовок розділу перед текстом, встановить прапорець для опції Без заголовків. Такий варіант прийнятний у разі, коли ваші заголовки великі. Тож, для змісту будуть короткі фрази, а в тексті окремо напишете довгі.
 Решта параметрів стандартні для всіх ресурсів Moodle, тому їх ту не розглядаю.
Натискаємо внизу кнопку Зберегти й показати і переходимо до наповнення лекційного матеріалу.
Власне тут теж все просто. Обов’язкові поля - Назва розділу та Повний текст. Зверніть увагу на прапорець Підрозділ (стає доступним тільки після створення першого розділу). Власне з його допомогою ми можемо створити підрозділ. Доступно для створення тільки два рівня. Більше в лекційному матеріалі і не потрібно.
Натискаємо кнопку Зберегти і бачимо готовий перший розділ.
 Далі працюємо з блоком Зміст. Тут з’являтимуться всі наші розділи та при включеному редагуванні інструменти редагування. Власне пояснення позначень цих інструментів показано на малюнку.
Тож, для додавання наступного розділу натискаємо "+".
Знову вносимо всю інформацію. І так на всю лекцію.
В результаті маємо повнотекстову лекцію розбиту на розділи і готовий зміст.
Зауважте, в інструментах біля кожного розділу з’явилися стрілки. Тут все просто - розділи можна з легкістю міняти місцями без зайвих зусиль.
Після того, як всі розділи ввели, в блоці Керування -> Керування книгою натискаємо Закінчити редагування.
Саме так тепер будуть бачити вашу лекцію студенти.

В блоці Керування  книгою є ще кілька цікавих команд:
Друкувати книгу - надає можливість вивести на друк всю книгу. При цьому спочатку відкривається додаткове вікно з підготовленою до друку книгою одним текстом.
Друкувати цей розділ - робить теж саме, але тільки з наразі відкритим розділом книги.
Отже, з невеликими зусиллями отримуємо повноцінний ресурс повнотекстової лекції.

ПС. Ресурс Книга підтримує також імпорт розділів з HTML-файлів. Для цього потрібно щоб кожен розділ був окремим файлом і всі вони були запаковані в ZIP.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Нюанси роботи в Google Docs

Багато хто створює документи в чудовій програмі Google Docs. Але крім стандартних функцій, які є в усіх текстових редакторах, в цю Google додає цікаві можливості. Я хочу зберегти та поділитися деякими цікавими можливостями

Додаткові типи питань у тестах Moodle. Частина 1.

Всім привіт Продовжуємо розгляд системи електронних навчальних курсів Moodle. Сьогодні хочу розповісти про додаткові типи питань для діяльності тест. Оскільки Moodle система модульна, є цікаві до неї доповнення, які розширюють її можливості в різних напрямках. І зокрема, нові і цікаві типи питань. Далі розповім про кілька типів питань, які я встановив у своєму університеті, і які мені особисто здалися доволі цікавими.