Перейти до основного вмісту

Як робити повнотекстову лекцію з ресурсом Урок


З точки зору створення повноцінної повнотекстової лекції мабуть найкращим ресурсом в Moodle є Урок (анг. Lesson). Можливості цього ресурсу насправді дуже великі і їх буде важко описати в одній статті. Тому для початку про простий варіант уроку, який буде нагадувати Книгу.
Як ми будуємо пояснення нового матеріалу на лекції? В узагальненому варіанті - весь навчальний матеріал ділимо на невеликі, складові ланцюжок, частини, до кожної частини підбираємо ілюструтавний матеріал, продумуємо уточнюючі питання або вправи, отримавши правильні відповіді, переходимо до наступного блоку. В кінці - задаємо питання по всьому матеріалу і даємо вправи на закріплення. Отримавши правильні відповіді, вважаємо свою місію виконаною.
У навчальному курсі в MOODLE можлива реалізація такого ж підходу.  Розберемо, як це робиться.

У режимі редагування курсу в потрібному нам секції вибираємо Додати діяльність або ресурс і у вікні вибору ресурсів знаходимо Урок.
Натискаємо кнопку Додати і переходимо до форми налаштування параметрів Уроку. Форма поділяється на кілька секцій, де опції групуються функціонально.
 В першому блоці єдина але обов’язкова опція - Назва уроку. Буде посиланням на головній сторінці курсу.
Другий блок- Подання - має багато опцій, з першого разу не все буде зрозуміло. Тому при створенні першої лекції можна залишити ті, що стоять за замовчуванням і повернутися до цього матеріалу стільки разів, скільки буде потрібно. Отже, коротко про основне
Виринаючий файл дає можливість щось показати перед початком перегляду лекції та можливість повернутися туди з кожної сторінки. Чесно, сам ще не придумав, як це доречно використати. Тож і вам поки рекомендую не звертати на це уваги.
Індикатор виконанняякщо вибираємо "Так" - під час вивчення матеріалу внизу сторінки студенту буде показано, скільки вже пройдено, скільки залишилося. Ось так -


Показати отримані бали - буде задіяно у випадку використання тестових питань в лекції для перевірки розуміння поданого матеріалу. Можете поки  залишати "Ні".
Показати меню - це власне зміст нашої лекції.
При складнішому використанні уроку, меню можна показувати при певних умовах. В простому уроці залиште стандартне значення для опції Показувати тільки при оцінці більшій....
Слайд-шою - якщо включено, то урок показується як слайд-шоу з фіксованою висотою і шириною.
Максимальна кількість варіантів відповідей - визначає скільки нам буде надаватися максимально варіантів відповідей при створенні тестових питань закритого типу, а також можливих переходів між сторінками. Гадаю, що стандартних 4 всім вистачить.
Показати типовий коментар - якщо ви не захочете писати спеціальні коментарі, то коментар до відповіді для конкретного питання, типово буде показуватися "Це правильна відповідь" або "Це неправильна відповідь".
 Посилання на ресурс - створить  після останньої сторінки лекції гіперпосилання на наступну лекцію. Звичайно, якщо вона у вас вже створена.

Блок Доступність дозволяє обмежити використання студентами теоретичного матеріалу. Це може бути використано, наприклад, для блокування доступу на період тестування або контрольних робіт.
Решту параметрів можете залишити так як є.

В кінці форми налаштувань натискаємо кнопку Зберегти та показати і переходимо до наповнення лекції.
Відразу після створення нової лекції ви побачите таку сторінку
Зверніть увагу на чотири вкладки вгорі:
  • на першій - будемо бачити перегляд нашої лекції в роботі;
  • на другій - власне проводими наповнення та редагування лекції;
  • наступні - потрібні будуть потім.
Тепер глянемо, що ми хочемо зробити в першу чергу?
Оскільки ми готуємо лекційний матеріал, то цікавити нас зараз буде команда Додати сторінку з даними (в попередніх перекладах це звучало як Картка-рубрикатор).
Виділене червоним - це обов’язкові елементи сторінки
Отже, вписуємо заголовок, вміст сторінки. Вибираєте, чи показувати цю сторінку у меню (фактично змісті нашої лекції). Якщо інформації в одному пункті лекції забагато для однієї сторінки, то її потрібно розділити на кілька. В такому випадку доречно, щоб у змісті була початкова сторінка, а інші будуть листатися по черзі.
Обов’язково потрібно вписати Контент 1 - це фраза написана на кнопці переходу зі сторінки на наступну сторінку. А власне напрямок переходу вказуємо у полі Перехід. В простій лекції напрямком перходу буде Наступна сторінка. Переходів може бути кілька, тоді лекція матиме нелінійний план проходження. Але це вже зовсім інша тема, до якої я повернуся в наступних статтях.
Не забуваємося в кінці натиснути кнопку Зберегти сторінку. І переходимо до наступної.

Після першої сторінки в колонці Дії з випадаючого меню потрібно вибрати команду Додати сторінку з даними. І так далі, дадаємо всі сторінки нашої лекції.
Тут же можна провести певні додаткові маніпуляції зі створеними сторінками
Після того, як створили всі сторінки (або не всі, що не є таким вже суттєвим), переглянемо як все це буде виглядати. Для цього просто потрібно перейти на вкладку Попередній перегляд
Студент бачитиме все теж саме, але без червоних попереджень, які бачите тільки ви як викладач.
Отже, як результат ми отримуємо лекцію розбиту на сторінки. Дуже схоже як в ресурсі Книга. Але, на відміну від книги, урок може мати складнішу структуру та містити тестові питання для самоперевірки. Але про це вже в наступній статті.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Нюанси роботи в Google Docs

Багато хто створює документи в чудовій програмі Google Docs. Але крім стандартних функцій, які є в усіх текстових редакторах, в цю Google додає цікаві можливості. Я хочу зберегти та поділитися деякими цікавими можливостями

Додаткові типи питань у тестах Moodle. Частина 1.

Всім привіт Продовжуємо розгляд системи електронних навчальних курсів Moodle. Сьогодні хочу розповісти про додаткові типи питань для діяльності тест. Оскільки Moodle система модульна, є цікаві до неї доповнення, які розширюють її можливості в різних напрямках. І зокрема, нові і цікаві типи питань. Далі розповім про кілька типів питань, які я встановив у своєму університеті, і які мені особисто здалися доволі цікавими.