Перейти до основного вмісту

Як подати теоретичний матеріал в системі Moodle

Керівництво мого вишу виявило бажання покращити подачу навчального матеріалу для студентства. З цією метою було видано наказ про розміщення повнотекстових лекцій на сайті. Оскільки термін "на сайті" може мати неймовірно широке розуміння, то я спробую представити ці варіанти.
Відразу відкинемо варіанти розміщення на сторінках кафедр офіційного сайту університету - не призначені вони для того.
Далі варіанти:
  • На ресурсі вікі (MediaWiki) - цікавий варіант але тільки для подачі теорії, розвинути це в повноцінний електронний курс буде важко.
  • На ресурсі файлового репозиторію (EPrints) - розміщуються тільки файли, що є досить непогано. До цих файлів можна отримати доступ як сам по собі, так і через посилання з електронних навчальних курсів. Але політика обмеженості доступу до викладення та редагування матеріалу не дозволить викладачам оперативно вносити та підправляти свої лекції.
  • На електронних навчальних курсах (Moodle) - є різні варіанти розміщення, які дають багато переваг. Тож далі розглянемо саме цей підхід.

Створюючи електронні курси можна подавати теоретичний матеріал в різному форматі. І якщо ми працюємо у системі Moodle, то маємо різноманітні можливості для цього. Хочу показати, як саме можна створювати ресурси для подачі теоретичного матеріалу.
Для початку, які ресурси використовуємо:
  • Файл - теоретичний матеріал готується в текстовому редакторі, зберігається в окремому файлі та надається в курсі в якості файла для завантаження. При цьому, найкращим форматом файлу є PDF. Але на розсуд викладача цеможе бути будь що - від формату MS Word (.doc, .docx), як найпопулярнішого, до більш екзотичнішого DjVu (.djvu, .djv). Такі файли можуть розміщувати як безпосередньо в електронному курсі, так і на зовнішніх ресурсах (репозитаріях). Перевага подачі теорії у файлі в легшому підході до його створення для викладачів, позаяк всі вміють працювати в текстових редакторах. Студенти можуть завантажити файл на свій комп’ютер (або мобільний девайс) та читати в офлайні. Розміщені файли на зовнішніх ресурсах можуть повторно використовуватися в інших електронних курсах без потреби розміщати їх в кожному з них.
  • Сторінка -  теоретичний матеріал готується та подається у вигляді HTML сторінки. Такий матеріал студенти читатимуть прямо зі сторінки сайту. Введення та форматування тексту полегшується наявністю візуального графічного редактора. При подачі невеликого матеріалу (десь читав, що нормально сприймається текст з екрану, коли він не більше трьох сторінок за раз) маємо беззаперечні перваги - студентам не потрібне ніяке додаткове програмне забезпечення, щоб прочитати текст.
  • Книга - ресурс, який з’явився в Moodle версій 2.х (раніше він був доступний в якості додаткового модуля). Дозволяє створювати ресурс багатосторінкового тексту з розділами та підрозділами, з автоматичним змістом. При потребі студент може роздрукувати книгу повністю або окремими розділами. Якщо подається багато матеріалу, то книга явно отримує додаткові переваги перед Сторінкою.
  • Урок - подачею матеріалу може нагадувати книгу (частково мої колеги використовували Урок як книгу у версіях Moodle 2.х), але має більші можливості. Урок може містити тестові питання для самоконтролю. Урок може мати лінійний або розгалужений сценарій проходження. Урок може мати визначений час та термін проходження. І багато чого іншого. А може бути просто книжкою зі змістом.
Далі я докладніше розкажу про використання цих ресурсів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Нюанси роботи в Google Docs

Багато хто створює документи в чудовій програмі Google Docs. Але крім стандартних функцій, які є в усіх текстових редакторах, в цю Google додає цікаві можливості. Я хочу зберегти та поділитися деякими цікавими можливостями

Додаткові типи питань у тестах Moodle. Частина 1.

Всім привіт Продовжуємо розгляд системи електронних навчальних курсів Moodle. Сьогодні хочу розповісти про додаткові типи питань для діяльності тест. Оскільки Moodle система модульна, є цікаві до неї доповнення, які розширюють її можливості в різних напрямках. І зокрема, нові і цікаві типи питань. Далі розповім про кілька типів питань, які я встановив у своєму університеті, і які мені особисто здалися доволі цікавими.